Praktycznie każdy w Polsce słyszał o oscypku. Jest to chyba najpopularniejszy lokalny produkt, który zyskał tak wielką popularność nawet w skali Europy. Piękną rzeczą jest zobaczyć nasz rodzimy produkt o który walczą w sklepach mieszkańcy Francji lub Wielkiej Brytanii. Jednak popularność tego produktu zaczęła rosnąć współmiernie do rozwoju w Polsce takiej specyficznej branży jaką jest turystyka.
Rozwój komunikacji publicznej – nowe technologie, większy komfort jazdy, tańsze bilety – przyczynił się walnie do propagowania produktów lokalnych. Podróżnicy często nie wyjadą z danego miejsce nie kupując charakterystycznego produktu. Najczęściej jest to wyrób gastronomiczny np. chleb wypiekany tylko przez daną piekarnię i tylko nią na terenie całego kraju. Prowadzi to rozwoju lokalnej społeczności oraz zmniejszenia bezrobocia w danym regionie
Warto wspierać własne lokalne produkty. Pomagają one promować region w jakim mieszkamy oraz przyciągnąć turystów. Nie warto za to nabierać się na sprzedawane w supermarketach produkty tylko stylizujące się na daną charakterystyczną rzecz.